Heeft u een vraag? Bekijk onderstaande veelgestelde vragen voor een antwoord op uw vraag.
Bel gerust naar 0594 - 50 59 71 of stuur een e-mail naar [email protected]. U kunt ook altijd even langs komen voor advies!
Kan ik ook fitnessen bij jullie?
Ja, dat is mogelijk. We hebben verschillende soorten fitnessabonnementen en diverse fitnessvormen. Deze zijn te vinden onder het kopje fitness.
Hoe kan ik mij aanmelden voor fysiotherapie?
U kunt zich op verschillende manieren aanmelden.
Telefonisch via telefoonnummer 0594 – 50 59 71.
Op de website kunt u zich aanmelden via het inschrijfformulier.
Aanmelden is ook mogelijk via [email protected].
Of u komt langs en maakt de afspraak aan de balie.
Hoe lang duurt een behandeling?
Een fysiotherapeutische behandeling duurt in totaal een half uur. Het kan zo zijn dat u voor oefentherapie langer bezig bent. Dit gaat in overleg met uw therapeut.
Ik heb last van mijn rug, kunnen jullie helpen?
Ja,zeker. Afhankelijk van de oorzaak van de rugklachten, kunnen we verschillende therapieën inzetten om de klachten te behandelen. Uw therapeut kan u hierover informeren.
Mijn nek doet pijn, kunnen jullie helpen?
Jazeker. Afhankelijk van de oorzaak van de nekklachten, kunnen we verschillende therapieën inzetten om de klachten te behandelen. Wist u dat een van dé nekspecialisten uit Noord-Nederland bij ons werkt?
Wat zijn de kosten voor fysiotherapie?
Als u niet verzekerd bent voor fysiotherapie, dan ontvangt een factuur van de behandeling. De kosten verschillen per soort behandeling. U kunt dit terugvinden onder fysiotherapie, tarieven fysiotherapie.
Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen of afzeggen?
U kunt telefonisch of per mail verplaatsen of afzeggen. Maar let op, doe dit wel tenminste 24 uur van tevoren. Wanneer u niet tijdig afzegt dan wordt de gereserveerde tijd bij u in rekening gebracht.
Ik heb voor de eerste keer een afspraak, wat kan ik verwachten?
Uw eerste afspraak bestaat uit een intake. Dat houdt het volgende in. Een vraaggesprek en lichamelijk onderzoek om uw hulpvraag en de oorzaak van de klachten in kaart te brengen. Met deze gegevens wordt een fysiotherapeutische diagnose gesteld en in overleg met u wordt vervolgens een behandelplan opgesteld.
Is een verwijzing van een arts nodig?
Sinds januari 2006 is er geen verwijzing meer nodig van huisarts of medisch specialist voor een bezoek aan de fysiotherapeut. De fysiotherapeutische behandeling is dus vrij toegankelijk. Er is alleen een verwijzing nodig van huisarts of specialist als u een ‘chronische aandoening’ heeft of thuis behandeld moet worden.
Kan ik zelf een behandelaar kiezen?
Ja, dat mag. Indien uw geen voorkeur heeft, wordt er gekeken bij wie u het snelste terecht kan.
Met welke klachten kunnen jullie mij helpen?
U kunt bij ons terecht voor, nekklachten, rugklachten
Worden de behandelingen door een zorgverzekeraar vergoed?
De praktijk heeft met de meeste zorgverzekeraars een contract afgesloten. De vergoeding is afhankelijk van uw polisvoorwaarden. Indien u bij een zorgverzekeraar verzekerd bent waarmee de praktijk geen contract heeft afgesloten of wanneer uw verzekering niet of gedeeltelijk vergoed, ontvangt u van ons een rekening.
Worden er kosten in rekening gebracht als ik de afspraak afzeg?
Afspraken die niet kunnen worden nagekomen dienen minimaal 24 uur voor de behandeling afgezegd te worden. Bij het niet of niet tijdig afzeggen behoudt Fysiotherapie Hooiweg zich het recht voor om de behandeling in rekening te brengen. De kosten hiervoor kunt u vinden in onze prijslijst. Buiten openingstijden kunt u een bericht op het antwoordapparaat inspreken.
Met welke zorgverzekeraars hebben wij een contract
Fysiotherapie Hooiweg heeft voor 2023 met bijna alle verzekeraars een contract afgesloten, wat betekent dat mensen met deze verzekeringen bij ons terecht kunnen voor fysiotherapie. Kijk op onze pagina van zorgverzekeraars om alle actuele informatie te vinden